pada 20dan 21 December yang lalu satu program teah diadakan di UTP..
program ini dinamakan Edu Camp diman intrview dan iq test akan dijalankan
bagi pelajar yang terpilih mereka akan ditawarkan belajar di UTP pada bulan Januari 2010
kiranya mereka akan cepat satu semester dari yang lain la..
seramai 26 orang dari sekolah kita telah terpilih untuk menyertai program ini
malangnya 3 orang daripada mereka tidak menghadirkan diri ke UTP atas alasan yang tersendiri
jumlah penyertaan ini dikira paling ramai dari sesebuah sekolah berbanding dengan sekolah2 yang lain
satu pencapaian yang agak membanggakanla sebagai budak jenan dan Zealous Gen
kalau penyertaan keseluruhan pula..800 orang telah terpilih dari 1200 lebih pemohon
namun hanya 571 orang yang hadir untuk merebut 500 tempat
pada hari pertama telah diadakan taklimat dan ujian pencapaian bahasa inggeris dan math n science
ujian math and science tue meragkumi math,addmath,kimia dan fizik
berpeluh2 jugakla masing2 nak menjawab.yela..da lama tinggalkan buku..
hari kedua pula mereka akan menjalaniinterview secara individu dan berkumpulan
akhirnya.,keputusan telah dikeluarkan pada 31 december 2009
pelajar yang menerima tawaran ini akan mendaftar pada 16 Januari 2010
satu jangka masa yang agak awal.
namun ada antara mereka yang masih memikirkan untuk menerima tawaran atau tidak kerana lebih minat untuk menceburi bidang lain
semoga mereka fikirkan yang terbaik untuk diri masing2
apa2 pown ucapan tahniah didahulukan
bagi zealous gen yang lain..banyak lagi peluang menanti kita
apa2 information terbaru akan di update dari semasa ke semasa
Pelajar yang terpilih ke UTP:
- Aizzat > Chemical Engineering
- Muhd Nazrin
- Afif Asyraf > Petroleum Engineering
- Mohd Amri
- Mohd Asri
- Rafy Hadi
- Najla Madiha
- Nuraisyah Zamshari > Petroleum Geoscience
- Najla Madiha
- Khalida Ainis > Petroleum Geoscience
- Amira Najwa > Mechanical Engineering
- Elya Najeeha > Bussiness Information System
- Nor Faizah > Petroleum Engineering
- Mohd Sharir > Mechanical Engineering
by the way..congratez
0 comments:
Post a Comment